onsdag 3 mars 2010

Pigavdrag ingen blunder!

Aftonbladet rapporterar idag om S-elitens "blunder". Många använder själva pigavdraget trots att de vill avskaffa det. Jaha? So what? Om avdraget finns så ska folk använda det. Man ska inte strunta i avdrag bara för att man ideologiskt är emot det. Ni är helt ute och cyklar Aftonbladet.

Ponera att jag är för höjda skatter. Inte skulle jag betala mer i skatt bara för att jag ideologiskt är för höjda skatter. Eller om jag ideologiskt är mot att man får dra av aktieförlusterna så struntar jag inte i det ändå. Jag använder självklart alla möjligheter jag har, det är ju därför systemet finns. Samtidigt kan jag vara emot det av ideologiska orsaker.

Det är tråkigt att se Aftonbladet göra en nyhet av helt meningslösa saker. Speciellt att toppa med dem...

2 kommentarer:

  1. "Om avdraget finns så ska folk använda det. Man ska inte strunta i avdrag bara för att man ideologiskt är emot det."

    Du förstå väl att genom att ha den inställningen så tar du bort alla fundament för att ha en politisk övertygelse överhuvudtaget.

    Vilket förklarar en hel del om vänstern i Sverige. Det finns ingen ide kvar, det finns inget kvar av den grundläggande iden som skapade Socialdemokraterna.

    Så undrar S-topparna varför de tappar väljare. Det är tokigt. Ett tips vore kanske att kliva in i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Nej absolut inte. Jag tar absolut inte bort fundamentet i en politisk övertygelse. Det jag menar är att genom sin övertygelse ska man försöka förändra lagen så den blir som man vill ha den. Men så länge den fungerar på ett visst sätt så ska man kunna använda det.

    Jag måste ju följa lagen oavsett vad min politiska övertygelse säger. Jag kan ju inte gå emot lagen bara för att jag ideologiskt tycker det... eller hur?

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se